Doa Untuk Dapat Jodoh Yang Baik

Dengan nama ALLAH yang Maha Pengasih, lagi Maha Penyayang.Ya TUHAN-ku, aku akui kekuasaan-MU, nikmat, lagi rahmat, buat diriku tak terbalas olehku, ya ALLAH.

Ya TUHAN-ku,hamba-MU ini mensyukuri nikmat yang KAU beri, umpama rezeki melimpah ruah, ya ALLAH. Alhamdulillah.

Dengan rahmat-MU, Ya ALLAH, KAU pertemukan kami, maka satukanlah hati kami, titipkanlah rindu antara kami, mekarkanlah cinta antara kami. Lantas, peliharalah kami ya ALLAH, dari bisikan iblis yang datang menggoda, agar kami sentiasa teguh dalam syariat agama.

Ya RAHIM, permudahkanlah jalan jodoh kami, serta dipermurahkan rezeki kami. Jadikanlah kami antara pasangan yang bersyukur. Dengan rahmat-MU, Ya ALLAH, lagi, sinarilah hati kami
dengan nur iman yang bergemerlapan, agar kami tidak hanyut dengan godaan dunua, yang hanya pinjaman semata.

Amin, amin. Ya Rabbil Alamiin.

Kepada putera dan puteriku dan sesiapa saja yang teringin mencari jodoh yang baik amalkanlah doa ini ye untuk mententeramkan hati yang mengelocak. Kerana perasaan cinta memang begitu indah untuk dinikmati tetapi menyimpan seribu misteri. Ia juga menyimpan banyak tanda tanya. Maklumlah cinta meskipun bersatu, ia milik dua individu, kadang-kadang tiga atau lebih apabila salah seorang tidak jujur dalam percintaannya itu.

Dalam mendambakan cinta yang tulus mulus, kita memang perlu banyak bergantung pada ILLAHI.... sebab hanya TUHAN yang mengetahui seluruh isi hati. Kita hanya dapat menduga berdasarkan perspektif kita yang dangkal itu. Kadang-kadang kita benar tapi sebaliknya kita tersilap. Firasat kita dibauri nafsu dan ini selalunya menyebabkan pandangan kita menjadi kelabu hingga tidak dapat membezakan yang baik dan buruk.

Ketika berumah tangga nanti jangan menyesal bila tersalah pilih.
Semua yang anda tidak sangka terhadap dia benar-benar terjadi di hadapan anda.

Hendak salahkan siapa? Salahkanlah diri sendiri kerana terlalu menurut nafsu tatkala memilih...Berhati-hatilah ketika memilih..rajin-rajinlah berdoa agar dapat pasangan yang baik dan beriman kerana kita akan hidup bersamanya selagi hayat dikandung badan.

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © dingin salju